ONTSNAPPEN IN VRIJHEID
Client: Artex
Brief:
Een brandfilm voor de nieuwe collectie van Artelux. Een merk in luxe gordijnstoffen. Het gevoel, sfeer en stijl van de nieuwe collectie, die gebaseerd is op kunst, zee en strand overbrengen in een brandfilm die direct laat zien en voelen waar Artelux voor staat.
Concept:
​
Kunst, zee en strand staan centraal in de nieuwe collectie van Artelux en deze waarden wilden we ook in de brandfilm terug laten komen. De hoofdpersoon is een weerspiegeling van de doelgroep van Artelux. In onze film is ze een kunstenares die zich terugtrekt en thuis voelt in haar atelier waar ze op haar best is. Terwijl ze de eerste streken op het doek zet komt ze in een droomwereld terecht die het tegenovergestelde is van haar atelier. Ruimte, dynamiek, buitenlucht; kortom ultieme vrijheid. De gordijnstoffen van Artelux geven een ruimte warmte en geborgenheid, maar de fijne textuur en verfijnde prints zorgen ook voor een ruimtelijk en vrij gevoel. Dit hebben we tot leven laten komen in deze brandfilm.
Distributie:
Deze brandfilm is gemaakt voor de klantendag van Artex als introductie voor de nieuwe collectie van Artelux. Op groot bioscoopscherm bij Beeld & Geluid in Hilversum werd de film vertoond voor een publiek bestaande uit 200 retailers in de interieurbranche. Daarnaast wordt deze film op social media en de website ingezet
Wist je dat?
-
We deze film hebben opgenomen met een Arri Amira, een high end cinema camera met Hollywood kwaliteiten. Hiermee konden we de cinematografische look bewerkstelligen die we voor ogen hadden.
-
De opnamen op 1 dag zijn gedaan op het strand en de duinen van Wijk aan Zee in Noord Holland.
-
We met de crew bestaande uit 4 mensen 2 nachten geslapen hebben in het piepkleine atelier op het strand?